В радісній сім'ї панує мир, добро, здоров'я, воля, повага, духовність, щастя.
Дорогі батьки, пам'ятайте, що Ви самі запросили своїх дітей у свою родину. Колись вони залишать батьківську оселю. Але до того часу навчіть їх будь ласка мистецтва стати і бути людиною.
“Учасниками навчально-виховного процесу у сфері дошкільної освіти є: діти дошільного віку, завідуючі, вихователі методисти, вихователі, старші вихователі, вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктори з фізкультури, музичні керівники, керівники гуртків та інші спеціалісти, помічники вихователів та батьки або особи,що їх заміюють.
ст.27. ЗУ “Про дошкільну освіту”
Завдання роботи з батьками в дошкільному закладі
Забезпечення наступності виховання в родині та в дошкільній установі;
створення атмосфери співробітницт ва у вихованні дітей.
залучення сімей в єдиний освітній простір;
сприяння у відродженні та збереженні традицій народної педагогіки.
Структура роботи з батьками в дошкільному закладі
Колективні | загальні батьківські збори; групові батьківські збори; педагогічні ради; батьківські конференції; дні відкритих дверей; день батьківського самоврядування; засідання батьківського комітету; |
Індивідуальні | проведення зустрічей; гурток театрального мистецтва; дні довіри; |
Наочно-інформаційні | випуски стінгазет; батьківські світлиці; юридична сторінка; усний журнал. |
Правила для батьків
Батьки дітей або особи, які їх замінюють, мають право:
обирати дошкільний навчальний заклад та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування дошкільного навчального закладу;
звертатися до відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання, навчання та лікування своїх дітей;
захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;
брати участь у покращенні організації навчально-виховного процесу в дошкільному закладі;
вносити добровільні благодійні внески по мірі потреб дошкільного закладу та можливостей батьків на покращення навчально-виховного процесу, забезпечення належного санітарно-гігієнічного стану та зміцнення матеріально-технічної бази дошкільного навчального закладу.
Батьки дітей або особи, які їх замінюють, зобов`язані:
виховувати у дітей любов до своєї держави, повагу до національних, історичних, культурних цінностей українського народу, дбайливого ставлення до довкілля;
забезпечувати умови для здобуття дітьми дошкільної освіти за будь-якої форми;
постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;
приводити дитину в дошкільний заклад чистою і охайною;
забезпечити дитину одягом та взуттям для проведення занять фізкультурою та музикою;
з метою охорони життя і здоров’я дітей не давати з собою в дошкільний заклад ліки, солодощі, різноманітні прикраси, гострі предмети;
особисто передавати дитину вихователю та забирати її з дошкільного закладу у вихователя не пізніше 1930, не довіряючи її малолітнім дітям або стороннім людям;
приводити та забирати дитину тільки в тверезому стані, особам у стані алкогольного сп’яніння вихователь має право дитину не віддавати;
не палити на території дошкільного навчального закладу;
не заїжджати власним транспортом на територію дошкільного навчального закладу;
попереджувати конфліктні ситуації з працівниками дошкільного закладу та іншими батьками або особами, які їх замінюють;
не допускати нетактовної поведінки з дітьми, вихователями групи та іншими працівниками закладу;
щомісяця, не пізніше 20 - ого числа поточного місяця, вносити плату за харчування дитини в ДНЗ.
дитина, яка не відвідувала дошкільний заклад 3 і більше днів повинна мати довідку від лікаря;
дотримуватись режиму дня дитини в дошкільному закладі і вдома;
сприяти вихованню у дітей культурно-гігієнічних навичок і спільно з ДНЗ проводити цю роботу;
сприяти вихованню у дітей свідомого ставлення до власного здоров’я і виховувати дитину у атмосфері здорового способу життя.
1. Дитячий садок працює з 7.30 до 19.30.
2. Приводити дітей необхідно до 9 години, без запізнень.
3. Педагоги готові розмовляти з Вами про Вашу дитину вранці до 8.15 та ввечері після 18.00, в інший час педагог зобов'язаний працювати з групою дітей і відволікати його не можна.
4. Дитину в дитячий садок необхідно приводити чистою, охайною у зручному одязі та взутті, з необхідним комплектом змінної білизни, з акуратно причесаним волоссям і коротко підстриженими нігтями.
5. Про неможливість приходу дитини до дитячого садка через хворобу або з іншої поважної причини, необхідно обов'язково повідомити в ДНЗ до 9.00, зателефонувавши медсестрі за номером 526-71-49, або вихователю за номером його мобільного.
6. Виявлені при ранковому огляді хворі, або з підозрою на захворювання, діти в дитячий садок не приймаються.
7. Дитина, що не відвідує дитячий садок більше трьох днів, повинна мати довідку від лікаря. Довідку про стан здоров'я дитини також треба надати після тривалої відсутності або відсутності в літній період.
Необхідно заздалегідь повідомляти про день виходу дитини в ДНЗ після тривалої відсутності.
8. Напередодні передбачуваної відсутності дитини в дитячому садку за сімейними обставинами (відпустка, літній період, санаторно-курортне лікування, інше) необхідно надати заяву завідувачу ДНЗ про збереження місця за дитиною.
9. За домашні іграшки, золоті прикраси та інші коштовні речі, принесені дитиною до дитячого садка, вихователь відповідальності не несе. Категорично забороняється приносити в ДНЗ гострі, ріжучі, скляні предмети (ножиці, ножі, шпильки, цвяхи, дріт, люстерка, скляні флакони), а також дрібні предмети (намистинки, ґудзики і т.і.), пігулки.
10. Передавати дитину особисто вихователю і забирайти особисто у вихователя.
11. Забирати дитину з дитячого садка можуть тільки батьки (мати або батько) або особи, які їх заміняють.
12. При необхідності дитину з дитячого садка можуть забрати близькі родичі (за дорученням, заздалегідь попередивши про це вихователя).
13. Дітям до 14 років забирати дитину з дитячого садка категорично забороняється.
14. Вирішувати конфліктні питання у присутності дітей неприпустимо.
15. Дотримуватись етичних норм у спілкуванні з дітьми та співробітниками дитячого садка.
16. Забороняється приходити до дитячого садка у нетверезому стані, палити на території дитячого садка; приводити тварин.
Відповідно до умов Батьківської угоди батьки повинні:
- відвідувати загальні та групові батьківські збори;
- брати участь у педагогічній та господарській діяльності ДНЗ;
- уважно ставитися до доручень вихователів та адміністрації ДНЗ.
При вступі дитини до дитячого садка батькам пропонується для підписання батьківська угода.
Батьківська угода.
Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Яблучко» с.Новосілки Києво-Святошинського району (ДНЗ) в особі завідувача закладу Джемесюк А.М. , що діє на підставі Статуту ДНЗ від 10.12. 2012 року з однієї сторони та _________________________________________________
з другої сторони з метою визначення та врегулювання взаємовідносин, які виникають в процесі виховання, навчання, догляду та оздоровлення дітей, склали цю Угоду про нижче наведене:
1.Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок):
1.1Зараховує дитину на підставі медичних документів про стан здоров’я ( медична картка, довідка з медичного закладу за підписом та печаткою педіатра ).
1.2. Несе відповідальність за життя дитини, охорону та зміцнення фізичного та психічного здоров’я, проводить профілактичні та загартовуючі заходи.
1.3.Надає дитині протягом 5-ти робочих днів на тиждень належний догляд, проводить навчально-виховну роботу згідно затвердженої програми. Готує дітей до навчання в школі.
Режим роботи з 7.30 до 19.30 год.
1.4.Забезпечує розвиток згідно вікових та індивідуальних особливостей дітей.
1.5.Забезпечує 4-х разове харчування дітей, відповідно існуючих норм.
1.6.Гарантує кожній дитині збереження місця в ДНЗ в разі хвороби, карантину, відпустки
батьків та в літній період не більше 75 днів.
Організовує надання платних освітніх послуг для дітей за бажанням батьків.
1.Батьки вихованців дитячого садка:
2.1. Мають право:
- вносити пропозиції щодо поліпшення роботи з дітьми,
- брати участь в колегіальному управлінні закладом,
- вимагати належного догляду за дитиною протягом перебування в ДНЗ,
- вимагати поваги до дитини.
2.2. Батьки повинні:
- проявляти зацікавленість та приймати участь в організації освітньо-виховного процесу,
- вчасно приводити та забирати дитину з дитячого садка,
- у випадку неможливості забрати дитину самому попередити вихователів,
- не приводити дитину в заклад в золотих прикрасах,
- не залишати дитину вдома без поважних причин,
- своєчасно оповіщати вихователів про можливість відсутності дитини чи запізнення,
- своєчасно вносити плату за перебування дитини в дитячому садку до 20 числа
наступного місяця ( в разі постійної несплати дитину буде відраховано з дитячого садка),
Відповідальність сторін:
3.1.Всі працівники ДНЗ виконують цю угоду і несуть відповідальність за її порушення.
3.2.За несвоєчасно здані документи батьками, які користуються пільгами ( чорнобильці, багатодітні сім’ї, малозабезпечені родини), адміністрація ДНЗ відповідальності не несе і при нарахуванні плати централізованою бухгалтерією перерахунків не робить.
3.3. В літні місяці плата за перебування дітей в дитячому садку збільшується за рахунок
збільшення кількості фруктів та соків ( на 10% )
3.4. При організації оздоровчого переіоду в дитячому садку батьки повинні забезпечити наявність легкого взуття та головних уборів для своїх дітей.
3.5.У разі невиконання батьками одного з пунктів дитина відраховується з списку в ДНЗ.
3.6. Батьківська угода діє з”__”____20__ р. до моменту відрахування дитини.
Рекомендації батькам щодо виховання дітей
Азбука виховання
А — азбуку виховання повинні знати всі батьки.
Б — будьте при дітях витриманими в своїх вчинках.
В — вас запитують — уважно слухайте, дайте відповідь.
Г — говоріть з дитиною у зрозумілій для неї формі.
Д — дайте можливість дитині винайти самостійність.
Є — єдність між педагогами і членами сім’ї — запорука успішного виховання.
Ж — життя дитини повинно бути заповненим посильною працею.
З — знайте: основи виховання завдаються з раннього дитинства.
І — ігри — запорука здорового фізичного розвитку дитини.
К — корисно знати: любов до дитини має бути поміркованою.
Л — любов до рідного краю виховуйте з дитинства.
М — мама і мир — найдорожче для дітей.
Н — не говоріть дітям неправду.
О — одяг має бути охайним.
П — прагніть завжди чинити з дітьми справедливо.
Р — розмовляйте з дітьми часто, співайте разом.
С — стежте за своєю поведінкою, бо діти наслідують вас.
Т — трудитися навчайте з раннього віку.
У — успіх,у вихованні залежить від здорової атмосфери в сім’ї.
Ф — фізкультура повинна стати для дитини улюбленим уроком.
X — хай завжди дитина відчуває інтерес до себе.
Ц — цілеспрямованість у вихованні допоможе досягти значних успіхів
Ч — частіше бувайте з дитиною на природі.
Ш — шум — ворог здоров’я дитини
Щ — щастя і радість дітей — у ваших руках.
Я — якщо хочете, щоб ваша дитина була ввічливою, справедливою, чесною, ставилася до всіх з любов’ю, дотримуйтесь цих порад самі.
·
Повірте в неповторність своєї дитини, у те, що вона - єдина, унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією. Тому не варто вимагати від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.
· Дозвольте дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами. Приймайте її такою, якою вона є. Підкреслюйте її сильні властивості.
· Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її за будь- яких обставин.
· Не бійтеся "залюбити" своє маля: саджайте його собі на коліна, дивіться йому в очі, обіймайте та цілуйте, коли воно того бажає.
· Обираючи знаряддя виховного впливу, удавайтеся здебільшого до ласки та заохочення, а не до покарання та осуду.
· Намагайтеся, щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність та бездоглядність. Встановіть чіткі межі дозволеного (бажано, щоб заборон було "небагато - лише найголовніші) і дозвольте дитині вільно діяти в цих межах. Неухильно дотримуйтесь встановлених вами заборон і дозволів.
· Ніколи не давайте дитині особистих негативних оцінкових суджень: "ти поганий", "ти брехливий", "ти злий1"- Оцінювати треба лише вчинок. Треба казати: 'Твій вчинок поганий, але ж ти хороший і розумний хлопчик (дівчинка) і надалі не повинен так робиш".
· Намагайтеся впливати на дитину проханням - це найефективніший спосіб давати ш інструкції. Якщо прохання не виконується, треба переконатись, що воно відповідає вікові й можливостям дитини. Лише тоді можна вдаватися до прямих інструкцій, наказів, що буде досить ефективним для дитини, яка звикла реагувати на прохання батьків. І тільки в разі відвертого непослуху батьки можуть думати про покарання. Ціпком зрозуміло, що юно має відповідати вчинку, а дитина має розуміти, за що її покарали. Батьки самі вирішують, як покарати, але майте на увазі, що фізичне покарання - найтяжчий за своїми наслідками засіб покарання. Дитина повинна боятися не покарання, а того, що вона може прикро вразити вас. Покараний - вибачений. Сторінку перегорнутої. Про старі гріхи жодного слова! Покарання не повинно сприйматися дитиною як перевага вашої сили над її слабкістю, як приниження.
· Не забувайте, що шлях до дитячого серця пролягає через гру. Саме у процесі гри ви зможете передати необхідні навички, знання, поняття, про життєві правила та цінності, зможете краще зрозуміти одне одного.
· Частіше розмовляйте з дитиною, пояснюйте їй незрозумілі явища, ситуації, суть заборон та обмежень. Допоможіть їй навчитися висловлювати свої бажання, почуття та переживання, тлумачити поведінку свою та інших людей.
· Нехай не буде жодного дня без прочитаної разом книжки (день варто закінчувати читанням доброї, розумної книжки).
· Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Щодня цікавтесь її справами, проблемами, переживаннями, досягненнями.
· Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити, працювати з конструктором. Заохочуйте її до цього, створюйте умови.
· Відвідуйте разом театри, музеї (спершу достатньо одного залу, щоб запобігати втомі, а згодом поступово, за кілька разів, слід оглянути всю експозицію), організовуйте сімейні екскурсії, знайомлячи дитину з населеним пунктом де ви мешкаєте.
· Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички та любов до праці (підгримуйте ініціативу й бажання допомагати вам).
Сім помилок батьків
Перелічимо найпоширеніші помилки, яких припускаються дорослі.
Побутові погрози :
"Якщо не прибереш у кімнаті, залишишся без ласощів", "Роби так, як я сказав. Не став зайвих запитань, бо не пущу на вулицю".
Цим висловам, які злітають з вуст батьків повсякчас, часто не надається ніякого значення. Але ж дитина, запевняємо Вас, сприймає все набагато складніше. Такі погрози викликають в неї не лише страх, а й почуття ворожості, прихований негативізм щодо батьків.
Авторитарні накази:
"Якщо тобі це говорить батько, ти маєш слухатися", " Я тобі забороняю товаришувати з...", "Я — мати, тож краще знаю, що для тебе добре, а що — ні."
Такі репліки є виявленням прагнення підкорити собі іншу людину. Це призводить до порушення в родині атмосфери рівноправності. Дитина затамовує образу: "Ось виросту, побачимо, хто сильніший", — думає вона.
Критика "глухого кута"
"Ти абсолютно не привчений працювати", "Ти такий лінивий, як і твій батько", "Учу тебе вчу, а все марно".
Такі зауваження заганяють дитину у глухий кут, не залишаючи їй жодної надії на виправлення, тим більше, коли її обвинувачують у тому, що не залежить від неї. Результат? Дитина, почуваючись позбавленою батьківської любові та підтримки, відчужується, стає замкненою, неговіркою.
Образливі прізвиська
"Ти поводишся, як упертий віслюк", "Таке може сказати лише повний дурень", "І в кого ти такий йолоп уродився?"
Образливі прізвиська знижують самооцінку дитини, а до того ж закріплюють у її свідомості модель спілкування з іншими людьми у формі приниження.
Невмотивований допит
"Ну то скільки часу у тебе на це пішло?", "І чого це ти так запізнився?", "І чим ти тут так довго займаєшся?".
Іноді батьки приділяють надто багато уваги з'ясуванню неістотних деталей у поведінці дитини. Малюк розцінює це як прояв недовіри до себе. В результаті може з'явитися стійкий страх перед дорослими, що змусить дитину в майбутньому приховувати від батьків своє особисте життя.
Безапеляційні твердження
"Ти так робиш мені на зло, я знаю", "Ти просто жадібний, я вже зрозуміла", "Можеш не виправдовуватися, я знаю наперед, що ти скажеш.
Такі твердження надзвичайно болючі для малюка і руйнівні для його психічного здоров'я. Небажання дорослого розібратися в діях дитини зводить між ними стіну, яка згодом ставатиме дедалі вищою.
Несвоєчасні поради
"Якби ти тоді зробила так, як я тобі радила, нічого б не трапилося. А тепер маєш собі проблему", "Якби в тебе на столі був лад, ти б зараз не переживав, що загубився твій малюнок", "Навіщо ти так переймаєшся? То все дурниці. Ось коли виростеш, зрозумієш: не варто через це плакати".
Такі поради абсолютно недоречні тоді, коли дитині потрібно, щоб її просто вислухали, поспівчували, допомогли. Іншого разу вона не захоче з вами ділитися нічим — ні горем, ні радістю.
Радимо батькам час від часу аналізувати те, що говорите дитині протягом дня. У спокійній обстановці, коли ви вже нікуди не поспішаєте і ніщо вже вас не дратує, деякі ваші слова здаватимуться вам самим жахливими, неприпустимими для батьків.
Пам'ятка для батьків, дитина яких
уперше піде до дитячого садка
1. Сформуйте у себе позитивне ставлення до дитячого садка, налаштуйте себе на те, що дитині тут буде добре, її буде доглянуто, оточено увагою, вона отримує підтримку..2. Уникайте будь-яких негативних розмов у сім'ї про дитячий садок у присутності дитини, оскільки вони можуть сформувати у неї негативне ставлення до відвідування дитячого садка.3. Створіть спокійний, безконфліктний клімат у сім'ї.4. Заздалегідь потурбуйтеся про те, щоб розпорядок дня дитини вдома був наближеним до розпорядку дня у дитячому садку (ранній підйом, час денного сну, прийоми їжі, прогулянки).5. Ознайомтеся з режимом харчування та меню у дитячому садку.6. Навчайте дитину їсти неперетерті страви, пити з чашки, привчайте тримати ложку.7. Відучіть дитину від підгузків. Виховуйте у неї потребу проситися до туалету.8. Учіть дитину впізнавати свої речі: білизну, одяг, взуття, носовичок.9. Учіть гратися з іграшками. Скажімо, ляльку можна годувати, колисати, гойдати; пірамідку - збирати, розбирати.10. Привчайте дитину після гри класти іграшки на |
Коментарi
Завідувач закладу Алла Миколаївна
2017-03-16 12:46:14Шановні батьки! В цьому році глобальних ремонтних робіт не передбачено, тому влітку працюємо в червні та липні. Про що говорилося неодноразово!!! Відносно відпочинку в серпні. Якби ми відпочивали, то заклад був би не відремонтований, непофарбований, з відірваними шпалерами на 1 вересня!!! Шановний анонім! Ходіть, будь-ласка, на батьківські збори!...
Анонім
2017-02-21 11:49:47Дуже потрібно, щоб дитячий садочок працював влітку хоча б два місяці і тільки місяць відпочивав. На роботі відпустку в два місяці не надають і це просто мука, і для дитини, і для батьків в літній період....
Завідувач закладу Алла Миколаївна
2016-04-26 09:32:39Шановні батьки! Ми чекаємо ваших відгуків про роботу закладу на сайті. Пишіть про нас, про ваших діток, радьте нам щось, ми чекаємо на відгуки.........