Читайте у журналі “Палітра педагога” № 1
Одним із заключних акордів зими став
перший у цьому році випуск журналу“Палітра педагога”. Він відкриває своїм читачам нові цікаві можливості. Це й неординарний досвід ознайомлення дітей з сучасними професіями, зокрема, дизайнера одягу. Й ефективні прийоми збагачення мовлення дітей влучними й дотепними зворотами — фразеологізмами. А також детальні розробки занять з різних розділів програми, цікаві завдання та вправи для дошкільнят. Іще у випуску ви знайдете опис дидактичного посібника та сценарій весняного свята.
У номері:
- Гурток “Театр дитячої моди”
- Змістові блоки гурткової роботи:
“У світі моди”, “Маленькі дизайнери”, “Школа юних моделей” - Особливості організації різних видів занять — мистецько‑практичних,
пізнавально‑ігрових, занять‑тренувань, занять‑репетицій, занять‑вистав - Особливості організації вистав
- Перспективний план роботи
- Зразок заняття зі старшими дошкільнятами “Ми — маленькі дизайнери”:ознайомлення з професією дизайнера та особливостями моделювання та оздоблення одягу; формування вміння добирати одяг відповідно до мети; основи пластичної імпровізації
- Змістові блоки гурткової роботи:
- Введення фразеологізмів у дитяче мовлення
- Методичні прийоми
- Етапи роботи
- Практичний матеріал для занять зі старшими дошкільнятами:
пояснення змісту фразеологізмів, робота навколо них
- Матеріали до занять
- Тренування дихальної системи малят: вправи дихальної гімнастики та кричалочки, а також поради щодо роботи з дітьми
- Кулька котиться — слово мовиться. Розвивально-дидактичний посібник для дітей з порушеннями розвитку: вправляння в узгодженні прикметників з іменниками, іменників і дієслів
- Розробки занять
- Відкриваємо таємниці Сонячної системи. Заняття для старших дошкільнят: бесіда про Сонце, ознайомлення з планетами Марс та Юпітер, а також цікаві досліди і рухливі ігри
- До кого взимку приходить сон‑дрімота. Заняття для дітей середньої групи: ознайомлення з життям природи взимку, особливостями поведінки звірів та комах
- Майданчиком пройдемо — ведмедика знайдемо. Математична прогулянка з молодшими дошкільнятами: активне використання понять “один” — “багато”, завдання на класифікацію геометричних фігур, закріплення навичок орієнтування у просторі
- Сніговий колобок нам покаже лісок. Заняття з фізкультури для дітей раннього віку: навчання різних видів ходьби, вправи на дихання, загальнорозвивальні вправи зі “сніжинками”
- Будьмо гостинними! Заняття для старших дошкільнят: пояснення правил етикету та важливості їх дотримання на прикладі життєвих ситуацій, а також розвиток мовлення, творчих та акторських здібностей
- Свята і розваги
- Як зайченятко заблукало й свою хатиноньку шукало. Сценарій музичної казки для молодших дошкільнят може стати чудовим вітанням для матусь з нагоди 8 Березня або Дня матері
Публікації онлайн до весняних бесід з дітьми —подарунок від журналу “Джміль”
Нарешті прийшла до нас така довгоочікувана весна. Хочеться, щоб на кожне заняття з малятами зазирнуло усміхнене сонечко, а у групі запанував піднесений настрій. Тож ми приготували онлайн‑публікації, які допоможуть дітям поговорити з першими квітами, погуляти стежинками акварельних пейзажів і відчути подих весни, пригадати її прикмети, весело зустріти свята березня — веснянками, народними піснями та іграми.
ПРИРОДА. Чи доводилося вам брати інтерв’ю у весняних квіточок? Тепер у вас і ваших малят є нагода розпитати їх про життя‑буття. Провести цикл занять про весняні квіти допоможе онлайн‑публікація “Найкраща квітка весни”, у якій ви знайдете ще й інтерактивні пізнавальні презентації для роботи з дітьми.
ЖИВОПИС та ПРИРОДА. Запрошуємо на вернісаж світлих і ніжних акварелей “Весняний день”. Проведіть з малятами цикл занять — подорожей весняними стежинками: вдихніть пахощі весни, відчуйте та почуйте цю пору року, а ще ознайомте дітей з особливостями акварельного живопису.
СЦЕНАРІЇ СВЯТ для старших дошкільнят з текстами пісень, нотами, рухами танців — “Зустрічаємо птахів”, фольклорне свято “Діти, вітаймо весну!”.
Станьте учасниками інтернет‑спільнот журналу “Джміль” (у соцмережахFaceBook і Google+), і ви не лише першими дізнаватиметеся про всі новинки видання, а й отримаєте змогу спілкуватися з небайдужими колегами у зручний для вас час.
Це корисно і потрібно знати!
Про розвиток дрібної моторики говорилося багато. Ае чомусь усі акцентують увагу на тому, що дитині це знадобиться тільки для того, щоб потім красиво писати. Але ж писати - це ще так не скоро! До того, як дитина піде до школи, мине шість років! Тоді чому люди вигадали знамениту пальчикові ігри «Сорока-Ворона», «Дружна сімейка» тощо для зовсім маленьких дітей?
Тому що дрібна моторика - важлива складова розвитку мовлення. А говорити дитина починає значно раніше. І вдосконалення мовлення саме в шість років уже завершується. Тому впевнено можна стверджувати, що первинне значення пальчикових ігор - саме розвиток мовлення. Зарядка для пальчиків щодо важливості анітрохи не поступається гімнастиці, артикуляції.
Взаємозв'язок пальчиків і письма очевидний: потрібно навчитися тримати ручку, плавно виводити великі та маленькі завитки. До чого ж тут мовлення? Давайте розберемося.
Відомо, що за все, що ми вміємо робити, відповідає головний мозок. У ньому є багато частин, багато зон, кожна з яких відіграє свою певну роль. У нашому організмі все взаємопов'язано. Якщо людина займається плаванням, вона розвиває м'язи плечового поясу, діафрагмальне дихання, збільшує об'єм легенів, зміцнює серцевий м'яз, удосконалює теплообмін. Таким чином, один вид діяльності одночасно впливає на опорно-руховий апарат, серцево-судинну і дихальну системи. Цей приклад яскравий, зрозумілий, оскільки він стосується м'язів.
Головний мозок - ділянка, що недостатньо вивчена, але вчені довели, що його мовленнєвий центр впритул примикає до ділянки мозку, що відповідає за дрібну моторику. Тому, стимулюючи один центр, розвиваємо інший. У правильності цього висловлювання можна переконатися, перевіривши моторику у дітей, які погано говорять, і навпаки, вивчивши мовлення тих, у кого недостатньо розвинена дрібна моторика (загальна моторика при цьому може бути не порушена).
Отже, коли і з чого починати? Відповідь дуже коротка і дуже проста: якомога раніше і з найпримітивнішого. Можливо, ані мами, ані бабусі ніколи не замислювалися над тим, що вони на підсвідомому рівні з перших днів життя малюка починають розвивати рухи його ручок. Пригадайте, коли він був зовсім крихітним, у нього був добре розвинений хапальний рефлекс. Ручки завжди затиснуті в кулачки. Хіба ви не намагалися їх розтиснути? Адже це вже перша, найдоступніша для його віку вправа! Перше підстригання нігтиків - цей процес також проводиться досить-таки рано, тому що багато дітей народжуються не тільки з довгими, але і навіть уже поламаними нігтиками, що розшарувалися. Для того щоб здійснити цю складну процедуру, мама тривалий час тримає у руках кожен пальчик, тим самим масажуючи його подушечку.
На другому місяці життя дитина починає концентрувати свою увагу на якомусь предметі. Чіпкість її пальчиків ще не зникла, отже, можна спробувати дати до рук який-небудь предмет. Пам'ятайте, у такому віці важливо, щоб це було доступно (зручний розмір, форма, гігієнічність).
У три місяці з'являється інтерес до маминого обличчя. Обмацуючи ніс, щоки, губи, дитина торкається різних за твердістю предметів. Перехід від твердого до м'якого і, навпаки, намагання вщипнути - усе це теж розвиток моторики пальчиків.
Ось цей пальчик—наш дідусь,
А цей пальчик— баба.
Ось цей пальчик—наш татусь,
А цей пальчик— мама.
А цей пальчик—хлопчик наш,
А зовуть його Тарас.
А ось і перша гімнастика! Говоримо і торкаємося пальчиків малюка. Посміхайтеся у цей момент, говоріть ласкавим голосом, тоді дитина відчує інтерес до цієї гри і незабаром винагородить вас першим у своєму житті словом: «Агу!»
Потім малюк «знаходить» свою другу ручку і починає її обмацувати. Якщо мама у цей момент поруч, що перше спадає їй на думку?
Ладусі-ладусі, де були? У бабусі…
Що робимо? Плескаємо в долоні. Навіщо? Для того щоб показати малюкові, що у нього є дві ручки, що вони однакові, що вони можуть одна одної торкатися, у момент плескання відбувається напруження всіх м'язів долонь. А ще вчимося тримати долоньки розтуленими, допомагаючи хапальному рефлексу з'являтися тільки тоді, коли це потрібно.
Сорока-білобока кашку готувала, діток годувала...
Під час промовляння цієї потішки мама ознайомлює дитину з тим, що на ручці є пальчики, що кожний із них уміє згинатися і розгинатися.Малюкові сподобалися такі ігри? Пробуємо ускладнити їх. Візьміть рукавичку яскраву або шкарпеточку, надіньте на руку дитини. Шкарпеточка повинна легко зніматися. Проробляючи це, запитайте:
Ручко-ручко, де була?
Підніміть ручку за ліктик, щоб дитина змогла побачити шкарпеточку.
Заховатися змогла?
Поводіть ручкою перед особою, щоб малюк сконцентрував свою увагу на цьому яскравому предметі.
А ти ручку знайди -
Спочатку візьміть другу руку дитини і продемонструйте, як можна зняти шкарпеточку.
Її гуляти відведи.
Починаючи з чотирьох місяців, можна запропонувати дитині для обмацування кубики і м'ячики. М'ячик може бути пластмасовим, дерев'яним, гумовим, гладким і шорстким. Кубик - дерев'яний або пластмасовий. Головне правило: предмет має бути настільки великим, щоб не вмістився в роті малюка, і настільки маленьким, щоб крихітні пальчики змогли його утримати. Це нам, дорослим, здається, що м'ячики і кульки тримати легко і жодного розвитку дитина не отримує, адже не у кожного малюка відразу це вийде. Для того щоб предмет не випав із ручки, пальчикам доводиться набути особливого положення, потрібно розрахувати відстань між ними, ураховувати вагу предмета. Усього відразу не врахуєш, тому дитина повторює процес кілька разів, а в цей час нервові закінчення не сплять, вони стимулюються, отримуючи нові відчуття.
Найскладніших рухів за точністю і тонкістю вимагає від дитини аркуш паперу. Починаємо з того, що даємо дитині тільки фарби. Нехай залишить відбитки пальчиків на папері. Потім пропонуємо і пензлик. Завдання обирайте відповідно до віку: від простого - черкати пензликом по аркушу паперу - до розфарбовування картинок. Фарби і пензлик - найлегший інструмент для пальчиків у малюванні, тому що залишити відбиток фарбою можна, не докладаючи особливих зусиль. Важче малювати фломастером, а ще важче - олівцем. Це зовсім не означає, що у два роки дитина повинна малювати тільки фарбами, а в п'ять - тільки олівцями. Доступним має бути все. Просто, якщо у трирічного бракує терпіння розфарбувати картинку олівцями, пам'ятайте, що це нормально, і запропонуйте натомість щось інше. Якщо ж шестирічна дитина не тримала в руках олівця - потрібно наполягати на цьому. Але тільки не замість усього іншого! Така категоричність знеохотить малювати взагалі. Потрібно пояснити привілеї олівця: не слід чекати, поки підсохне (на відміну від фарб), кольори можна змішувати (на відміну від фломастерів).
Як часто батьки скаржаться, що їхні діти рвуть книги, журнали. А ви замислювалися над тим, яка злагоджена робота пальчиків повинна це виконати? Деякі діти і в чотири роки не вміють рвати папір. Не залишайте в доступній для дитини зоні важливі для вас книги, газети. Залиште в полі її зору декілька аркушів чистого паперу і підгляньте, з яким задоволенням вона з ним розправлятиметься: м'ятиме, рватиме, розкидатиме - максимум задоволення і, повірте, користі. А якщо малюк ще допоможе потім усе це зібрати (а це дуже складно для зовсім неслухняних пальчиків), то нічого страшного в цьому немає. Головне, щоб не намагався куштувати — для цього мама повинна перебувати поруч.
Нашийте на шматок тканини «блискавки», кнопки, ґудзики з петлями - нехай дитина намагається впоратися із застібками.
А як малюки люблять натискати на всілякі кнопочки! Найпростіший варіант - придбати дитяче піаніно. Це вже буде не проста, а перша розвивальна іграшка. Про музичний слух тут не йдеться. Натискаючи клавіші, дитина вчиться правильно посилати нервові імпульси до певного пальчика. Дорослішим дітям можна порекомендувати записатися до музичної школи. Результатом навчання в ній із точки зору моторики буде злагоджена робота всіх пальчиків, їхня сила і чіпкість.
Після року можна використовувати спеціальні ігри, матеріал для яких продається в готовому вигляді. Це різноманітні вкладки в контур. Під час проштовхування в отвір фігури розвивається не тільки сила м'язів, але і точність руху. Адже в цій грі недостатньо правильно логічно мислити, потрібно зуміти потрапити під правильним кутом у вхідний «будиночок».
Багатьом мамам доводиться багато часу проводити на кухні. Тут можна знайти багато цікавого і корисного для дитини. Чим же її зайняти? Наприклад, попросіть дитину відкрити різні баночки з кришками, а також коробочки різних розмірів. Або скажіть: «Ой біда, розсипалася крупа!» - і запропонуйте зібрати її. Або нехай дитина складе в тарілочку розкидану по столу квасолю. Можна змішати в одній посудині різні за зовнішнім виглядом макаронні вироби і попросити малюка правильно їх розділити. Можна запропонувати дітям скупати пальчики в сухому басейні. Що це таке? Миска, а в ній — квасоля і горох. Такий басейн можна зробити й удома. Ховаємо туди маленьку іграшку. Завдання дитини — її відшукати. Упоралася легко? Завдання ускладнюємо: потрібно не тільки відшукати, але й, обмацавши, здогадатися, що там лежить.
А який чудовий предмет тісто! І не обов'язково якесь спеціальне, приготоване за особливим рецептом. Якщо ви вдома вирішили щось із нього приготувати, дозвольте дитині вам у цьому допомогти. Навчіть її рвати, м'яти, розкочувати, видавлювати фігурки. Найпростіше - зліпіть їжачка: дайте дитині шматочок тіста і зубочистки. Покажіть, як їх устромлювати в нього - і дитина із задоволенням намагатиметься впоратися з цим завданням.
Якщо на папері зробити пластилінову основу, то можна на створити чудові картини з тих самих круп. Дитина вдавлює зернятка в основу - і вони прилипають. Це аплікація без клею. Для більш старших дітей дайте декілька видів круп - і нехай фантазують. Малюкам достатньо одного виду. Наприклад, намалюйте коленим горохом кружечок, а дитина нехай добудує промінчики - вийде сонечко. Або намалюйте контур місяця, а малюкові дайте завдання - розфарбувати його.
Яким складним завданням для дитини є шнурування черевиків! Чому? Потрібні дуже тонкі рухи пальчиками. Мамі постійно бракує часу і терпіння дочекатися, поки він зробить це самостійно, тому вона часто за нього виконує цю операцію. А коли ж тоді вчитися? Дозвольте дитині це робити не для того, щоб піти на прогулянку, а просто так. Можна придбати гру «шнурування». Головне - для себе вирішити, що це дитині потрібно освоїти, а який спосіб ви для цього оберете - не так важливо.
Ножиці - предмет небезпечний, але разом із тим необхідний для розвитку дрібної моторики. Спочатку просто ріжемо папір на шматочки, потім - по заданій прямій лінії, а вже після цього - вирізаємо фігурки. Це дуже складно для малюків, але так цікаво! Не потрібно, щоб дитина боялася ножиців як вогню. Поясніть, що пальчик ними не відріжеш, але можна уколотися. Заборонений плід завжди солодкий. Якщо весь час говорити: «Не чіпай, не можна!» - це тільки розохотить дитину. Вона знайде спосіб дістатися до ножиців, зробить це так, щоб ви не бачили, поріже те, що не можна. Краще знайдіть час і допоможіть їй впоратися з цим завданням.
З усього вищесказаного можна зробити висновок: розвиток дрібної моторики пальців - заняття неважке, дуже цікаве, доступне. Дитина сама прагне досягти успіху. Завдання дорослих - їй не заважати, а створити максимально комфортні умови для занять. І тоді ваш малюк порадує вас не тільки красивим написанням літер, але й чистотою свого мовлення.
Бібліотека
Рекомендовані твори В.О.Сухомлинського для роботи з дітьми старшого дошкільного віку
№ з/п | Назва твору | Навчально-виховні завдання | Джерело |
1 | «Віл і Садівник» | Виховувати інтерес і повагу до трудівників, бажання працювати, вміння доводити справу до кінця. | «Вогнегривий коник», с.128. |
2 | «Як Микита став працьовитий», «Добре, що сонечко сяє» | Донести до розуміння дітей думку про те, що люди поважають того, хто працює; виховувати бажання працювати, адже для дітей праця — це сумлінне виконання своїх обов'язків та засудження тих, хто ледарює. | «Вічна тополя», с.35 «Вогнегривий коник», с.38. |
3 | «Моя мама пахне хлібом», «Пекар і кравець» | Поглиблювати знання дітей про професії лікаря, пекаря та кравця; виховувати розуміння того, що всі професії почесні, важливі і потрібні людям. | «Казки школи під голубим небом», с. 44 «Квітка сонця», с. 194. |
4 | «Поле і Луки» | Поглиблювати знання дітей про рослини полів, луків та про працю «юдей, їх професії; виховувати повагу і шанобливе ставлення до праці та працьовитих людей. | «Вогнегривий коник», с.65. |
5 | «Бабуся і Петрик» | Формувати у дітей суспільні мотиви праці: бажання зробити щось корисне для інших, працювати охоче, радіти успіхам; розкрити сутність працьовитості пташки, її турбот, і ледачості хлопчика Петрика. | «Вогнегривий коник», с. 29. |
6 | «Хто найкращий майстер на землі», «Кустар і Різець» | Дати дітям знання про роботу народних умільців, про тих людей, кого називають майстром; допомогти зрозуміти стан людини, її почуттів, коли вона бачить роботу справжнього майстра; сприяти виникненню у дітей бажання розвивати свої здібності і досягати мети бути справжнім майстром своєї справи. | «Вогнегривий коник», с.55, 106. |
7 | «Не загубив, а знайшов» | Формувати у дітей розуміння того, що для того, щоб чогось навчитися, потрібні бажання, вміння поставити мету, необхідні навички, довге тренування, а втома від виконаної роботи приносить насолоду та задоволення; виховувати повагу до своєї та чужої праці, бажання вчитися, стати «май-стром-золоті руки», «на всі руки майстром». | «Вогнегривий коник», с.139. |
8 | «Біда заставляє вчитись» | Формувати уявлення дітей про те, що всьому потрібно навчатись, бо коли вмієш все робити сам, то ніяка біда не страшна; вправляти дітей в умінні самостійно знаходити вихід із скрутного становища. | «Вогнегривий коник», с.63. |
9 | «Пекучий сонячний зайчик», «Півник проса накосив» | Розкрити дітям сутність такого поняття, як сором; вчити орієнтуватись у назвах та проявах людських емоцій — радості, подиву, горя, сорому; виховувати відповідальне ставлення до виконання своїх обов'язків, любові до праці. | «Вогнегривий коник», с.39, 66. |
10 | «Чорні руки» | Виховувати повагу, шанобливе ставлення до працьовитих, умілих людей, бажання навчитись самим добре працювати. | «Вогнегривий коник»,с.77. |
11 | «Найкрасивіше і найбридкіше» | Обговорити з дітьми, що буває найкрасивішим (природа, зовнішність людини, твори мистецтва, архітектури, а також гарні вчинки людини, які несуть добро, любов), а що найбридкішим (бридкими бувають лише вчинки людей, які несуть зло, образу, біль);виховувати вміння дивуватись чудесам природи та бажання робити гарні вчинки. | «Чистакриниця», с.66. |
12 | «Ледача подушка» | Поглиблювати та розширювати знання дітей про працю людини; виховувати любов до праці і працьовитих людей, бажання наслідувати позитивний приклад. | «Чиста криниця», с.92. |
13 | «Як Ховрашок землю орав і пшеницю сіяв» | Розширювати знання дітей про спосіб життя ховрашка, інших лісових мешканців: тварин і птахів; виховувати повагу до людей, праці, розуміння цінностей будь-якої праці. | «Чиста криниця»,с.22. |
14 | «Борщ зі скибкою свіжого хліба» | Формувати у дітей знання про працю людей, професії, значення людської праці, добросовісну, старанну працю; виховувати повагу до працьовитих людей. | «Казки школи під голубим небом», с.130. |
15 | «Кому ж іти по дрова?» | Виховувати повагу, любов до своїх батьків, бажання допомагати рідним людям і віддавати їм свою любов, вчити бути уважними, добрими, турботливими, працьовитими, совісними людьми. | «Казки школи під голубим небом», с.130, 142. |
16 | «Права й ліва рука» | Розширювати уявлення дітей про діяльність людини та її значення у здійсненні різних видів роботи; уточнити знання про професії; розвивати уміння розмірковувати, логічно та послідовно висловлювати свої думки, граматично правильно узгоджувати слова у реченні; виховувати повагу до праці людей різних професій. | «Вічна тополя», с.52. |
17 | «Цікаве зернятко» | Донести до розуміння дітей думки про те, що світ довкола нас постійно змінюється, не буває сталим, у світі є дива, які створює природа (дивної форми і величини овочі, які виросли на грядці), а також дива, створені людиною (селекціонування, прищеплення рослин); виховувати любов до праці; викликати почуття радості, позитивні емоції від вирощеного урожаю. | «Чиста криниця», с.270. |
18 | «Хліб — то праця людська» | Виховувати бережне й шанобливе ставлення до хліба, людської праці. | «Вогнегривий коник» с.136. |
19 | «Упізнав колоска» | Виховувати повагу до тяжкої, але почесної праці хлібороба; дати розуміння того, що врожай можна зібрати гарний лише тоді, коли берегти кожен його колосок. | «Вогнегри-вий коник» с.136«Криниця» с.62. |
20 | «Коржик і Колосок» | Виховувати у дітей любов і повагу до праці хлібороба, пекаря, бережне ставлення до хліба. | «Чиста криниця», с.70. |
21 | «Свято першого хліба» | Виховувати повагу до праці хлібороба, пасічника, господаря; дати розуміння емоцій людей від отриманих результатів своєї праці. | «Вогнегривий коник» с. 136. |
22 | «Сухар і Хліб», «Чому сьогодні черствий хліб» | Виховувати у дітей повагу до праці пекаря, шанобливе ставлення до результатів його праці. | «Чиста криниця», с. 191«Вогнегривий коник», с.25. |
23 | «Пшеничний жайворонок» | Виховувати у дітей повагу, любов до праці хлібороба та українських традицій, розуміння того, що радіти людина може тоді, коли отримує результат своєї праці, і задоволення від цього отримує більше, ніж від чогось іншого. | «Вогнегривий коник», с.26. |
24 | «Чекає своєї години» | Виховувати повагу до тяжкої праці хлібороба та розуміння того, що для росту і розвитку рослини, як і для людини, є свій певний час і раніше побачити результати своєї праці не зможе ні селянин, який засіяв поле, ні педагог, який сіє в душі дітей зерна добра. | «Вогнегривий коник» с.107. |
25 | «Хліб, Труд і Пісня» | Виховувати повагу до праці хлібороба; дати розуміння того, що людині потрібні не лише праця, їжа, а й відпочинок, дотик до краси (пісня). | «Вогнегривий коник» с. 91. |
26 | «Людина принесла життя» | Донести до розуміння дітей думку про те, що наполеглива праця людини здатна оживити мертву землю; виховувати повагу до людей, які творять добро; викликати бажання їх наслідувати та самим робити добрі справи. | «Казки школи під голубим небом», с. 114. |
Завітайте до нашої бібліотеки
Готуємось до Дня Матері
Цікаво знати!
Символізм та вшанування матері
У вихованні велика роль відводиться матері, яка боролася за духовне збереження своїх дітей, щоб вони пам'ятали свою національну спадщину і походження. В Україні жінка споконвіку асоціювалася з берегинею сім'ї. Величезну роль у вихованні дітей відіграє перша, найрідніша у світі людина — матір. Саме від неї залежить виховання дитини і саме мати прищеплює любов до рідної землі.
Релігійне підґрунтя
День Матері відзначають другої неділі травня, який вважається місяцем Пречистої Діви Марії. До Матері Божої звертаються християни, просячи заступництва та допомоги. В травні, коли Природа-Мати виряджає свою Доню-Землю в пишному уборі весняних квітів у дорогу життя, праці та радості, люди висловлюють подяку материнській самопожертві й відзначають День Матері. Богородиця посідає чільне місце в релігійній свідомості українців. Це пов'язане з ментальністю та суспільним ладом. Ще здавна князі благали її про заступництво, віддавали честь і хвалу Марії за перемогу в битвах. Богородиця стала опікункою лицарів українського духу — козацтва.
День матері в Україні
Серед української громади День Матері вперше влаштував Союз українок Канади в 1928 році. Наступного року це свято відзначалося вже й у Львові. Ініціатором урочистостей була редактор тижневика «Жіноча доля» Олена Кисилевська. Також, 1929 року «Союз українок» зініціював впровадження цього свята на Тернопільщині. Організації «Просвіта», «Рідна школа», «Пласт», «Сокіл» та ін. організовували концерти, конференції, фестивалі по всій Східній Галичині. Відтоді, День Матері відзначали дуже широко. У 1939 свято заборонила радянська влада. З 1990 року завдяки зусиллям громадських організацій, зокрема Союзу українок, Свято матері повернулось в Україну. За часів незалежної України свято встановлено «…на підтримку ініціативи Державного комітету України у справах сім'ї та молоді, міжнародної організації „Жіноча громада“, Спілки жінок України, громадської організації „Союз українок“…» згідно з Указом Президента України «Про День матері» від 10 травня 1999 року № 489/99. У Львові з 2010 року на центральних вулицях міста у другу неділю травня жінкам дарують приємні дрібнички — квітки-орігамі (у 2010 рр.), брелки (у 2011 р.), паперові брошки-маки (у 2012 р.), вітаючи з Днем Матері і Днем Української жінки. Акцію щороку організовує громадськаорганізація «Борець».
Варто прочитати!
Ода матері:
[вірші, легенди, казка]. – Миколаїв, 1997.– 36с.
Книга присвячена мамі поетеси Ользі Євтихіївні Зідражко. Поезії збірки вирізняє святе ставлення до Матері, яке простежується в кожному рядку віршів, від «Марії Оранти» до «Легенди про те, як мати зозулею стала». Та велика шана до матері йде із глибини народної етики, згадаймо, що в українській сім’ї до мами і тата завжди зверталися на «Ви». Особливим ліризмом оповиті «колискові», які поетеса писала ще молодою для своїх дітей, і вірші, присвячені доньці і синові. Тож не випадково поезії з цієї збірки широко використовуються вихователями і учителями до Дня Матері.
ЗРОБИМО ПРИЄМНЕ ДЛЯ НАШИХ МАТУСЬ!
Ідеї виготовлення листівок до Дня Матері
Вірші про птахів
Омелюх
Не лінивець, і не сплюх
Гість північний – омелюх.
Влітку тут він не буває,
Лиш на зиму прилітає.
Скаче він по горобині
В червонесенькій хустині,
Одне гронце оббирає,
А на інше позирає.
Птах в роботі не сумує,
Всі дерева облітає,
Скрізь стрибає, наче свій,
А, як стихне сніговій,
День весняний завітає –
Знов на північ відлітає.
Шишкар
Гляньте ви на дивачка,
Що з гніздечка – гамачка
Озира зимовий ліс,
На морозі чистить ніс.
Звуть його ще криго дзьобом,
Не боїться він зими,
Ліс сосновий йому любий,
В нім зимує він з дітьми.
Для коханих пташеняток
У гніздечку у цей час –
Пуху, шишок і зерняток
На в
Коментарi