Соціальний педагог

Ярова Ірина Володимирівна

/Files/images/sotsalniy_pedagog/IMG_20210216_130001_179.JPEG



Освіта вища


Стаж роботи - 8 років

Робота соціального педагога в дошкільному навчальному закладі


Виділяються три провідні напрямки роботи соціального педагога в дошкільному закладі:

1. Консультування адміністрації

- проведення соціально-педагогічних досліджень в педагогічному дитячому та батьківському колективах за допомогою основного діагностичного та практичному інструментарію;
- опитувальники: анкета і бланки інтерв’ю, бланки соціально-педагогічних спостережень для вивчення соціально-педагогічних процесів та явищ у колективі;
- участь у розв’язанні конфліктів між батьками та навчальним закладом, батьками та дітьми, вихователями та батьками.

2. Проведення методичної роботи з педагогічними працівниками закладу

Ця робота передбачає проведення соціальним педагогом навчальних занять з вихователем з метою навчання прийому соціометричного контролю за оточенням в групах. Допомога в діагностиці соціально-емоційної напруженості у дітей (відчужені, знехтувальні діти). Навчально-виховна робота участь в роботі педрад, батьківських зборах на ін.

3. Співпраця та взаємозв’язок з різними державними та не державними закладами (органами управління освіти, соціальними службами, медичними установами, комісіями справами неповнолітніх)

/Files/images/sotsalniy_pedagog/my-ne-rozhali-detei-radi-zemli-mnogodetnye-semi-provedut-miti.jpg


Провідним напрямком роботи соціального педагога є соціально-педагогічна реабілітаціядітей та родин, які потребують соціального захисту.

Для роботи с такими дітьми, які стоять на окремому обліку у соціального-педагога розробляється індивідуальний план реабілітаційних заходів та контролюється хід його реалізації.


Категорії сімей, що стоять на обліку:

/Files/images/sotsalniy_pedagog/062019-05062019xd704eb69-84056080.jpg

неповні сім'ї;

багатодітні сім'ї;

сім'ї інвалідів;

асоціальні (алкоголізм, наркоманія, проституція);

сім'ї де є члени з жорстокою, агресивною поведінкою, з психічно-сексуальним відхиленням тощо.



Діти набувають соціального досвіду, починаючи володіти такими соціальними уміннями як:

• контактувати (просто, доступно, красиво);
• висловлювати свою думку (оцінювати);
• висловлювати згоду (незгоду);
• відповідати на поставлене запитання;
• виявити свою життєву позицію, будучи дієздатним і відповідальним;
• вибачитися і приймати вибачення інших;
• приходити на допомогу;
• запрошувати інших до спільної роботи;
• бути привітним, усміхатися партнерові (це ознака оптимістичного настрою у бажаній зустрічі);
• брати участь у спільній роботі з іншими згідно з домовленістю, зобов'язанням.


Вікові прояви соціальної компетентності

/Files/images/sotsalniy_pedagog/138337_260034c8bd5e6ed6684e8027792b.jpg Молодший дошкільний вік

Дитина знає себе в сім'ї близьких, дорослих та дітей, їхні родинні стосунки; в дошкільному закладі - ім'я та по батькові педагогів.
Розуміє вимоги дорослих до її поведінки, виявляє інтерес до спільної з ними та з іншими дітьми діяльності.
Розуміє відмінність між дорослими та дітьми.
Розуміє захищеність дітей батьками.
Розрізнює рідних, знайомих і близьких людей.
Вміє вітатися, дякувати, просити допомоги і пропонувати її.
Виражає своє ставлення до людей словами та іншими способами.

Середній дошкільний вік

Дитина знає, що людина народжується і живе в сім'ї, розуміє значення родинних взаємин, злагоди й порядку в домі, вміє виявляти турботу про рідних і любов до них.
Знає правила спілкування зі знайомими, «сусідами, друзями батьків» та незнайомими людьми.
Виявляє турботу про людей відповідно до їхнього віку.
Розуміє стан і настрій дорослих та дітей. Розуміє значення добрих стосунків з дітьми і педагогами в дитячому садку.
Вміє спільно діяти у грі, під час занять.
Знає і виконує правила ввічливого спілкування.
Розуміє, що в товаристві слід дотримуватись певних норм.
Виявляє інтерес до дій і слів вихователя, прагне співпрацювати з ним, отримати схвалення за добрі вчинки.
Вміє розповідати про своїх друзів, про їхні риси характеру.
Розуміє вимоги до своєї поведінки у спільній діяльності.
Турбується про молодших дітей і вчиться у старших.

Старший дошкільний вік

Дитина розуміє сімейні взаємини, ставлення членів родити одне до одного. Знає свій родовід, усвідомлює, що честь роду залежить від кожної людини.
Має сформовані уявлення про доброту, гуманність, щирість як важливі якості людини та людських взаємин;
Розуміє стан і почуття іншої людини з її вигляду, інтонації, дій, виявляє повагу до її почуттів.
Вміє запобігати конфліктів і розв'язувати їх. Розуміє ставлення людей до себе. Почувається природно в товаристві знайомих і незнайомих людей.
Розуміє поняття «дружба» і «товаришування» й відповідно поводиться з однолітками.
Має уявлення про державу, її символи, про свій народ, національні особливості українців. Знає національні пам'ятки, героїв, виявляє повагу до них, вшановує національні святині.

/Files/images/sotsalniy_pedagog/IMG_20201118_091424.jpg



Основні напрямки діяльності соціального педагога

Захист і охорона дитинства

Сьогодні юридичною основою діяльності з охорони дитинства та захисту прав дитини є Конвенція ООН о правах дитини (1989р.), яка була ратифікована в Україні у 1991 році. Ця робота ведеться з дітьми, батьками та педагогами і включає в себе: забезпечення інформацією та консультування дітей і дорослих стосовно взаємних прав і обов’язків дітей та дорослих.

Форми роботи – заняття, бесіди, консультації, тренінги, анкетування тощо.

Діагностична робота

Проводиться для виявлення факторів, які можуть спровокувати відхилення в психічному і соціальному розвитку дитини. Діагностики, що проводить соціальний педагог допомагають оцінити:

  • особливості соціального оточення (психологічний клімат в групі, в родині);

  • соціальний статус дитини, особливості особистості (виявлення обдарованих дітей, дітей групи ризику тощо);

  • самооцінку;

  • соціально-емоційну сферу особистості (тривожність, агресивність і та ін.).

Корекційна робота за корекційно-розвивальними програмами та через роботу з дорослими, які беруть участь у вихованні дітей

Превентивне виховання

Організація виховного середовища для дітей, що буде попереджати проступки, тобто оточити дитину такою опікою та такою чистою атмосферою, щоб вона не мала можливості роботи щось погане.

Робота з неблагонадійною сім’єю

/Files/images/sotsalniy_pedagog/12/prava_ditini.jpg

Права та обов’язки особистості

ПраваОбов’язки
Усі діти мають право на любов і турботуПоважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставилися до нас
Усі діти рівні у своїх правахПоважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитися так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини
Особлива турбота — дітям-інвалідамБути толерантним до таких людей. Поважати і допомагати їм
Усі діти мають право на повноцінне харчуванняДотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів
Усі діти мають право на відпочинок і дозвілляДотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно було корисним і не заважало іншим
Усі діти мають право на освітуСумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватися самотужки; старанно виконувати домашні завдання
Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті із закономДотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатися не створювати ситуацій, що призводять до порушення закону
Діти мають право вільно висловлюПоважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати власні думки. Не нав’язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні
Усі діти мають право на медичну допомогуЦінувати і дбати про своє здоров’я. Виконувати приписи лікарів
Усі діти мають право на вільне спілкуванняПоважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету
Особлива турбота — дітям без сімей3 повагою ставитися до людей, які дбають про нас
Жодну дитину не можна примусово залучати до праціВиконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров’ю. Обслуговувати себе самотужки
Усі діти мають право на інформаціюСамостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах
Жодну дитину не можна ображати або принижуватиНе ображати і не принижувати інших
Усі діти мають право на життяДотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки

/Files/images/sotsalniy_pedagog/12/счаст-ивые-ети-ержа-руку-а-ьше-вокруг-зем-и-77647799.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1443

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.