Здоров'я дитини - багатство родини! Здоров'я народу - багатство країни!

Найбільшою цінністю для людини є її життя та здоров'я

/Files/images/5.JPG


Вихователь-фізінструктор Бренгауз Алла Станіславівна

освіта вища, педагогічне звання "вихователь-методист"

стаж роботи в закладі - 20 років

/Files/images/Рисунок8.jpg

/Files/images/Рисунок9.jpg

/Files/images/PB151606.JPG


Фізичне виховання дітей залишається одним із пріоритетних напрямків у роботі педагогів та батьків дошкільного навчального закладу.

/Files/images/kartinki/16210960.mmpb8ig11a.W665.jpg

«Зміцнення здоров’я дошкільнят засобами фізичного виховання».

В ДНЗ облаштовано один фізкультурний зал, в якому є все необхідне спортивне обладнання для проведення роботи з фізичного виховання. На території ДНЗ облаштований спортивний майданчик для ігор , турнік , дуги та ін. Інструктор фізичного виховання в освітній процес впроваджує організаційні форми роботи: заняття з фізкультури, фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, фізкульт хвилинки, фізкультурні паузи, гімнастику після сну, дитячий шейпрінг), фізкультура на свіжому повітрі, дні здоров’я, спортивні свята, розваги, рухливі ігри, гурткова та індивідуальна робота. В роботі фізінструктор використовує елементи методики М.Єфименко. Підвищенню рухової активності наших дітей, пропаганді здорового способу життя є тісний зв'язок з батьками. В закладі проводяться спільні заходи: дні відкритих дверей, спортивні свята, дні здоров’я. Тому здорові усміхнені діти – результат нашої праці, ми працюємо за принципом:

«Граючи – оздоровляти, граючи – розвивати, граючи - навчати» .

/Files/images/kartinki/depositphotos_7587945-Sport-kids.jpg

ПРО РОЗВИТОК РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ МАЛЯТ

Розвиток рухових умінь малюка дозволяє одночасно формувати як його особисті якості (воля, наполегливість, кмітливість), так і привчати до дисципліни. Правильно організоване фізичне, зокрема рухове виховання, є запорукою формування у дитини звички до здорового способу життя.Пам'ятайте, що координація рухів у дітей раннього віку розвивається переважно під час гри та самостійної рухової діяльності. Важливо створити належні умови для того, щоб дитина могла вільно рухатися як вдома, так і на вулиці. Не варто стримувати природну активність малюка, краще надати йому можливість ходити, бігати, залізати на гірку таспускатися з неї, кидати м'яч та сніжки, копати лопаткою в пісочниці, возити за мотузочку іграшкові машинки тощо. Ігрова рухова діяльність дитини є умовою поступового зміцнення її м'язів, удосконалення координації рухів, розвитку спритності. Не слід постійно оберігати малюка від можливих падінь, та ударів, весь час водити його за руку. Наслідком такого виховання, як правило, стає наступне відставання у розвитку рухової гімнастики дитини. Разом із тим даючи дитині певну свободу, потрібно вчити її бути обережною, спрямовувати її рухову активність на пізнання навколишнього середовища. У жодному разі не дорікайте дитині за її невдачі, невміння, незграбність. Виховуйте в малюка цілеспрямованість та впевненість у собі. Повсякчас прагніть того, щоб рухові вправи, ігри та заняття приносили дитині радість і задоволення, тоді й успіхи будуть більш значними..азом із ним, а він вас наслідує. Під час фізичного виховання дитини обов'язково слід враховувати її індивідуальні психічні особливості. Якщо малюк за вдачею боязкий, невпевнений у собі, його треба постійно підбадьорювати, хвалити навіть за найменше досягнення. Занадто спокійну та неквапливу дитину доцільно частіше залучати до рухливої гри, зацікавлювати новою іграшкою чи вигадуванням якоїсь неординарної ситуації.

Нетрадиційне спортивне обладнання фізінструктора

/Files/images/spetsalsti/fh.jpg/Files/images/spetsalsti/3.jpg/Files/images/spetsalsti/1.jpg/Files/images/spetsalsti/Изображение.jpg/Files/images/spetsalsti/gh.jpg

/Files/images/kartinki/8_2(1).jpg

Авторська програма з фізичного виховання

"Здорове дитя"

для дітей 5 - 6 років

Мета програми:

1. Реалізація дитиною свого природного фізичного та психічного потенціалу через впровадження системи фізично-оздоровчої роботи в

усі сфери життя дошкільного закладу відповідно умовам та можливостям.

2. Поєднання всіх форм роботи, методик і спрямування зусиль на формування здорової дитини.

3. Використання нетрадиційних методів оздоровлення і профілактики всіх хвороб.

4. Залучення до проблем зміцнення здоров’я дітей педагогів дошкільного закладу, батьків та вчителів, добиваючись наступності в цьому процесі.

Завдання програми.

1. Сприяти гармонійному фізичному розвитку дошкільників, формувати у них цілісне ставлення до Природи, Культури, Людей, Самого Себе.

2. Розвивати фізичну досконалість, основні фізичні якості та вміння, відповідно до індивідуальних природних можливостей за допомогою вивчення та закріплення практично у ігровій формі основних рухів.

3. Налагоджувати взаємозв’язки дошкільного закладу та родини з питань

збереження та зміцнення здоров’я дітей.

4. Активно впроваджувати в практику роботи дошкільних закладів гармо-нійно - поєднані форми роботи з фізичного виховання дітей.

Принципи програми.

Основними принципами авторської програми

« Здорове дитя » є:

1. Доступність.

2. Послідовність.

3. Систематичність.

4. Принцип диференціації

5. Комунікативна спрямованість.

6. Природо – відповідність.

7. Культуро - відповідність.

8. Наступність і безперервність.

9. Відповідність матеріалу рівню психічного та інтелектуального розвитку дітей.

Основні форми роботи з дітьми

за програмою “Здорове дитя»

Постійні:

1. Оздоровчий ранковий біг,(під час ранкової гімнастики)
2. Ранкова гімнастика на подвір’ї садочка,
3. Загартовуючі процедури (вмивання холодною водою обличчя та рук до ліктя; щоденне перебування 15-20 хв. в одних трусиках у приміщенні 18-20 градусів;вправи босоніж),
4. Заняття з фізкультури,
5. Фізичні хвилинки(під час заняття 2-3 хв.),
6. Фізичні паузи( між заняттями 5-10 хв.),
7. Рухливі ігри(3-4 гри протягом дня),
8. Психо-фізичні вправи,
9. Корекційні вправи,
Вправи на пластику і дихання, Види гімнастик: ранкова, дихальна, пальчикова, для очей, коригуюча, психогімнастика.
10.Гімнастика пробудження,
11.Самостійна рухова діяльність.
12.Різні види масажу та спеціальних вправ.

Періодичні: фізкультурні свята, розваги, спорт. дозвілля, День Здоров’я, піший перехід, спортивні ігри.

Додаткові: оздоровчі хвилинки, валеологія.

Фізкультурно-оздоровчий блок:

Види гімнастик: ранкова, дихальна, пальчикова, для очей, коригуюча, психогімнастика.

Спеціальні ігри та вправи: корекція постави, попередження плоскостопості, екологоміфологія, театралізація гімнастичних вправ та рухів,

Види масажу: точковий, стоп ніг, самомасаж, з масажерами, вушних раковин, та обличчя.

Особливості організації фізкультурно-оздоровчої роботи

Форми роботи
Особливості організації
1
Ранкова гімнастика
Упродовж року проводиться на свіжому повітрі. Комплекс містить 2-3 спеціальні вправи для корекції постави та профілактики плоскостопості та 2 дихальні вправи для поліпшення дренажної функції легень і бронхів.
2
Оздоровчий біг
Щоденно проводиться під час ранкової гімнастики
та
3
Заняття з фізкультури
2 рази на тиждень .8 на місяць, з них :1- розвага, 1 - основний вміст у якому коригуюча гімнастика та спеціальні вправи, 6- вивчення і закріплення основних рухів та вправ, рухливі ігри.
4
Стимулююча гімнастика
Щоденно перед заняттями у добре провітреному приміщенні. Комплекс - 5 вправ. Тривалість -3 хвилини.
5
Фізкультурні хвилинки
Щоденно. Комплекс складається з 3-4 вправ.
6
Фізкультурні паузи
У перервах між заняттями 6-10 хвилин .Виняток становить, коли наступне заняття фізкультура або музика.

7

Фізкультурні розваги
1-2 рази на місяць на свіжому повітрі, як змагання, подорожі. Тривалість 30 хв.
8
Фізкультурно-спортивні свята
2 рази на рік. Тривалість 50хв.-1 година.
9
День Здоров’я
1 раз на місяць упродовж дня активна діяльність. Зміст та тематику визначають вихователі за участю фізичного та музичного керівників.
10
Тиждень здоров’я
Час канікул.
11
Самостійна рухова діяльність
Щоденно ,під наглядом вихователя , на свіжому повітрі. Характер та тривалість залежать від індивідуальних даних і потреб дітей.
12
Гімнастика пробудження
Щоденно, після денного сну.Тривалість5-10 хв.
13
Група «Котигорошки»
2 р. на тиждень
14
Дихальна гімнастика
Впродовж дня на свіжому повітрі, та у провітрюваному приміщені.
15
Корекція постави і профілактика плоскостопості
Систематично, включаючи спеціально підібрані вправи в комплекси ранкової гімнастики, заняття з фізичної культури, гімнастики пробудження, заняття групи здоров’я.
16
Точковий масаж активних зон за А.Уманською
2-3 рази на день.
17
Пальчикова гімнастика
Щодня, тривалість3-7 хв., як фізкультурні хвилинки, у вільний час.
18
Екоміфологія
Під час фізичних занять, спортивних розваг та свят
19
Театралізація віршованих творів.
Як комплекси ранкової гімнастики, та як комплекси вправ у фізичному занятті, на святах та розвагах.
20
Оздоровчі хвилинки
У міру необхідності, залежно від виду та змісту заняття.

РОЗРОБКИ АВТОРСЬКИХ РУХЛИВИХ ІГОР

«Вправи з канатом»

Мета: Розвивати спритність, координацію рухів,виховувати вміння узгоджувати свої рухи з рухами товаришів під час тримання каната.

Матеріали: Канат

1. « Карусель.» (ходьба, біг з канатом)

2. «Стрибунець» (стрибки в коло з кола)

3. «Дужі ніжки» (ходьба по канату)

4. «Вгору вниз»(Присідання )

5. «Качалочка»(тримаючись за канат перекат на спині)

6. «Морячки» (Канат за спиною, гойдання вправо вліво)

«Морські пригоди»

Мета: Закріплювання основних рухів під час виконання вправ з матерією уявляючи що це море. Продовжувати удосконалювати пальчикову гімнастику.

Матеріали: Матерія синього кольору, 3 на 2 метри.

1.Море хвилюється. ( піднімання опускання матерії)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6620.JPG

2. Штиль і буря. (Присіли встали з рухами рук)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6623.JPG

3. DSCF6626Ніжками побовталися. (сильні рухи ногами)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6625.JPG

4. Занурюємося. (Накрилися відкрилися)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6627.JPG/Files/images/spetsalsti/DSCF6637.JPG

« Бджоли на квітках»

Мета: Сприяти зміцненню фізичного здоров`я під час бігу з зупинками.

Матеріал: Дві різнокольорові ,пошиті з матерії, квітки.

/Files/images/spetsalsti/DSCF6637.JPG

«Бджоли літають» - біг по колу з зупинками під музичний супровід, ,розділяючись на дві команди після слів «Бджоли на квітки сіли» - сісти біля квіток руки в сторони ніжки підняти.

«Бджоли трудівниці»

Мета: Удосконалювати основні рухи під час ходьби ,бігу,стрибків. Сприяти зміцненню фізичного здоров`я.

Матеріали. Дві різнокольорові ,пошиті з матерії, квітки

/Files/images/spetsalsti/DSCF6638.JPG

1.Квіти танцюють (ходьба по колу)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6635.JPG

2.Бджоли мед збирають .(присідають)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6647.JPG

3.Вітер пелюстки гойдає. (піднімання вгору вниз)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6645.JPG

4. Бджоли сплять.(Закрилися, відкрилися)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6649.JPG

«Куб»

Мета: Сприяти зміцненню здоров`я під час ходьби, бігу , стрибків, рівноваги використовуючи куби різного розміру.

Матеріал: Куби різного розміру.

1.Біг поточним способом змійкою навколо кубів.

2.Ходьба з підніманням на куб і зістрибуванням.

/Files/images/spetsalsti/DSCF6683.JPG

3. Сіли встали (сідання на куби поточним способом)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6687.JPG

4. «Печатка» (топнути ніжкою по черзі по кубам)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6688.JPG

5. «Схованка» (За кубами по сигналу ховатися)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6706.JPG

6. «Барабан» (барабанити по кубам)

/Files/images/spetsalsti/DSCF6694.JPG

Цікаві подорожі і розваги в нашому садочку на свіжому повітрі нe тільки оздоровлюють , а щe навчають наших малюків правилам дорожнього руху! Граючись, навчаємо!

Кiлькiсть переглядiв: 8013

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.