« Музика неодмінно потрібна для розвитку людини.
Вона не є предметом розкоші, без якого не можна обійтися.
Музика – могутнє джерело душевного збагачення,
І завдання педагога – відкрити його усім людям.»
Золтан Кодай

/Files/images/3.JPG


Музичний керівник

Кузьменчук Валентина Олександрівна

кваліфікаційна категорія "спеціаліст",

стаж роботи - 19 років

/Files/images/kartinki/image.jpg

Головні завдання музичного виховання:

1.Виховувати у дітей інтерес до музики.
2. Збагачувати музичні враження дітей, знайомлячи їх з різноманітними музичними творами.
3. Ознайомлювати дітей з елементарними музичними поняттями, навчати найпростішим навичкам у всіх видах музичної діяльності – слухання музики, співи, музично-ритмічні рухи, гра на дитячих музичних інструментах; щирості, природності і виразності виконання музичних творів.

4. Розвивати емоційну чутливість, сенсорні здібності та ладо-висотний слух, почуття ритму формувати співочий голос та виразність рухів.

5. Розвивати творчу активність у всіх доступних дітям видах музичної діяльності: передачі характерних образів в іграх та хороводах; використанні вивчених танцювальних рухів у нових, самостійно знайдених сполученнях; імпровізації маленьких пісень, розспівок. Формувати самостійність, ініціативу та прагнення застосовувати вивчений репертуар у повсякденному житті, музиціювати, співати, танцювати.

Основні види діяльності музичного керівника у дошкільному закладі

Відповідно до посадових обов’язків, вимог методики музичного виховання муз керівникові необхідно здійснювати таку діяльність:

1.Проводити заняття у кожній віковій групі двічі на тиждень відповідно до графіка роботи. Це вимагає значної попередньої підготовки: добір й розучування музичного репертуару, необхідного для роботи, розробка й планування засвоєння програмових навичок, підготовка наочного матеріалу, приладдя, прослуховування музичних записів.

2. Планувати й проводити індивідуальні заняття.

3. Діагностувати рівень музичного розвитку дітей.

4. Складати сценарії свят, програм розваг,підбирати музичний матеріал, відповідати за їх підготовку та проведення.

5. Керувати роботою вихователя у сфері музичного розвитку дітей шляхом індивідуальних консультацій та групових занять.

6.Під час консультацій музкерівник ознайомлює вихователів із планом роботи, розучує з ними дитячі музичні твори, звертаючі увагу на ті вміння і навички, якими має оволодіти кожна дитина, обговорює проведені заняття (відзначає успіх та труднощі дітей, пояснює, як можна їм допомогти), добирає репертуар для програвання на ранковій гімнастиці, інших заняттях, прогулянках тощо. На групових заняттях для вихователів муз керівник систематично вдосконалює навички дітей у галузі пісні й руху. Розучує з ними твори для індивідуального і колективного виконання на святах і під час розваг. При цьому бере до уваги здібності кожного педагога. Кількість консультацій та занять залежить від музичної підготовленості вихователів.

7. Вести роботу з батьками, залучаючи їх до загального процесу музичного виховання.

/Files/images/tuesday-clip-art-759677.jpeg

Вікові можливості дитини молодшого дошкільного віку (4, 5 рік життя) в сфері музичної діяльності

1. Дитина охоче слухає різні музичні твори:

- орієнтується в загальному характері мелодії, настрої, що нею передається;

- уловлює тембр різних інструментів (фортепіано, скрипка, флейта);

- диференціює звучання голосів (соло, хор);

- відчуває красу людського голосу;

- емоційно відгукується на музичні твори;

2. Легко набуває співочих навичок:

- здатність інтонувати мелодію голосом ще не сформована;

- співочий голос здебільшого слабкий, хрипкуватий, дихання коротке, артикуляція нечітка;

- зароджується тип співочого голосу;

- дитина охоче співає нескладні пісні, виконує їх виразно та музикально;

- володіє навичками розподілу дихання, здатна до правильної постави корпуса тіла під час співу.

3. Музичний рух – один з найулюбленіших видів музичної діяльності:

- молодший дошкільник підстрибує, «підтанцьовує» під веселу музику;

- уважно слухає спокійну мелодію, відтворює образні рухи та нескладний сюжет під музику, фантазує вільними й виразними танцювальними рухами, пластикою, що відтворює характер мелодії;

- розвинене м’язове почуття, дитина вміло чергує напругу й розслаблення;

- відчуває рими, використовує в танцювальних рухах міміку і пантоміміку;

- водить хороводи, виконує образні та парні танці;

- використовує виразні жести, міміку для відтворення образів тварин, птахів, людей.

4. Проявляє інтерес до різних дитячих інструментів:

- охоче їх досліджує, вивчає;

- прагне здобути з їх допомогою різні звуки;

- запитує про назву та будову кожного;

- основний вид музичної творчості – імпровізація.

5. Охоче виконує ігрові та рольові дії:

- бере участь у музичній грі – драматизації;

- легко розв’язує прості ігрові задачі;

- стежить за розвитком сюжету, вчасно включається в дію;

- вносить елементи творчості у рольову поведінку, музичний рух, мовне інтонування;

- молодший дошкільник досить виразно рухається, співає, танцює у відповідності з образом та характером музики гри – драматизації.

/Files/images/tuesday-clip-art-759677.jpeg

Завдання музичного розвитку дітей 4, 5-го року життя

І. Сприйняття музичних творів

1. Підтримувати бажання дитини слухати музичні твори уважно від початку до кінця, впізнавати та запам’ятовувати їх назву.

2. Залучати дітей до слухання вокальних та інструментальних творів у виконанні педагогів.

3. Відчувати і визначати загальний характер, настрій, образність п’єси.

4. Стимулювати емоційний відгук на музичні образи.

5. Розвивати емоційну чутливість дітей, вміння сприймати музичні твори контрастні за характером.

6. Виховувати основи музичної культури: уміння слухати музику зацікавлено, емоційно переживати та передавати у співі її настрій.

7. Збагачувати дітей музичними враженнями.

8. Спонукати висловлювати думки щодо прослуханих творів.

9. Диференціювати звучання різних голосів та інструментів.

ІІ. Спів

1. Стимулювати бажання підспівувати дорослому, протягувати довгі звуки, чітко їх артикулювати.

2. Інтонувати мелодію голосом, прислухатися до свого співу, співу однолітків, звучання інструментів.

3. Виховувати емоційну чутливість дітей, вміння виразно й емоційно виконувати невеличкі пісні та поспів очки з дорослими та самостійно.

4. Розвивати вміння у дітей починати спів після музичного вступу, співати злагоджено.

5. Формувати навички правильного дихання та звукоутворення.

6. Продовжити розвивати вміння дітей виконувати рухи, що відповідають тесту пісень самостійно і у парах.

7. Виховувати любов до пісні та отримувати почуття задоволення від співу.

8. Сприяти розвиткові музично – сенсорних здібностей малюків: вчити їх розрізняти, порівнювати та відтворювати музичні звуки за висотою, силою, тембром звучання за допомогою власного співу.

ІІІ. Музично – ритмічні рухи

1. Вправляти дитину у природній, виразній пластиці.

2. Розвивати вміння відображати характер музики різними танцювальними рухами.

3. Формувати почуття музичного ритму.

4. Продовжити розвивати здатність вільно рухатись у різних напрямках: парами, поодинці, зграйкою до вихователя, «ланцюжком», по колу.

5. Розвивати вміння супроводжувати музично – рухові етюди ігрового характеру виразною мімікою і пантомімікою.

6. Виховувати невимушеність, природність рухів.

7. Вчити водити хороводи, танцювальні парні та образні танці.

ІV. Гра на дитячих музичних інструментах

1. Ознайомлювати з різними дитячими музичними інструментами.

2. Вправляти в розрізненні контрастних ДМІ на слух.

3. Розвивати вміння відтворювати найпростіші ритмічні малюнки на ДМІ.

4. Викликати інтерес до найпростішого музикування.

V. Музичні ігри - драматизації

1. Формувати вміння виконувати рольові дії в грі – драматизації, приймати уявну ситуацію, дотримуватися певних правил розміщення й руху в просторі сценічного майданчика.

2. Розвивати пантомімічні нахили дітей та здатність створювати музично – ігрові образи.

3. Виховувати у дітей бажання брати участь у різних видах музичної діяльності, отримувати задоволення хореографічного та театрально – ігрового виконавства.

4. Разом з дорослими виготовляти декорації та елементи костюмів.

5. Залучати дітей до активної участі у музично – педагогічному процесі, виховувати бажання разом радіти, співпереживати.

6. Розвивати емоційний відгук на виступи дітей та дорослих.

Музика в години дозвілля.

/Files/images/kartinki/2ff2ba0051687eef5ca0459cf942940c_XL.jpg
Діти люблять слухати музику не тільки під час музичних занять: також, з великим інтересом вони слухають пісні, танцювальну, інструментальну музику в грамзапису.
У дітей старшого дошкільного віку виникає інтерес до музики певного характеру, жанру, з'являються улюблені твори, які хотілося б слухати частіше. Тому так важливо мати в кожному дитячому садку електропрогравач і комплект грамплатівок із записами дитячих пісень, танців, музичних казок, інсценівок і т. д.
Вихователь повинен підтримувати інтерес дітей до музики, бажання слухати її. Його основним завданням в плані музичного виховання дітей є закріплення тих знань, умінь, навичок, які діти отримують на музичних заняттях. З цією метою він співає разом з ними знайомі пісні, займається з окремими дітьми, допомагаючи їм освоїти як складний елемент танцю, так і гру на музичних інструментах. Отже, вихователь повинен добре знати весь музичний репертуар, який розучується під час музичних занять.
У повсякденній роботі з дітьми (особливо в групах з цілодобовим перебуванням дітей) вихователю допомагають дитячі радіо-та телепередачі, в яких також звучить музика, що виконується або їх однолітками, або професійними музикантами.
Використовуючи діапроектори, фільмоскопи, вихователь може показати діафільми з музичним супроводом.
У багатьох дитячих садках організовуються поздоровлення дітей з днем народження. У такі дні музика, самостійне спів, танці дітей дуже доречні. Хлопці можуть самі скласти для свого товариша пісню, виконати танець, зіграти на музичних інструментах. Все це не тільки розвиває музичні здібності дітей, а й привчає їх піклуватися один про одного, робити і виконувати те, що приємно товаришеві.

/Files/images/kartinki/85800ee563de9fd4197266657f78277a.jpeg

Музика під час ігор дітей.

У вільний від занять час діти часто влаштовують ігри, в яких музиці відводиться значна роль. Наприклад, граючи в «концерт», «музичне заняття», «цирк» і т. д., діти згадують і виконують знайомі пісні, танці, хороводи, імпровізують, пишучи власні пісеньки і підбираючи їх на металофоні або іншому музичному інструменті.
Навіть якщо діти грають в ігри, не пов'язані з музичною тематикою, музика, різноманітне музичне супроводження у них теж може мати місце. Так, діти часто використовують різні музичні інструменти для того, щоб дати сигнал для відправлення поїзда, пароплава. Весела пісенька, що співається дітьми, може супроводжувати їх «подорож» на автомобілі. Хлопчики, граючи в «солдат», чітко марширують під звуки барабана, «акомпанують» собі, отстуківая ритмічний малюнок пісні за допомогою кубиків, паличок і т. д

/Files/images/kartinki/i (1).jpg

Під керівництвом музичного керівника в дошкільному закладі працює театральний гурток за участі батьків, дітей та педагогів

/Files/images/crfyth 166.jpg

/Files/images/SAM_0033.JPG

/Files/images/crfyth 185.jpg/Files/images/Изображение 074.jpg

Гра - драматизація української народної казки "Ріпка" за участі батьків.

/Files/images/CAM02706.jpg/Files/images/CAM02703.jpg/Files/images/CAM02724.jpg

Різдвяна історія "Народження Іісуса"від педагогів закладу під керівництвом музичного керівника.

/Files/images/spetsalsti/CAM03428.jpg

/Files/images/spetsalsti/P1140126.JPG

/Files/images/spetsalsti/CAM03429.jpg

/Files/images/spetsalsti/CAM03449.jpg

/Files/images/spetsalsti/P1140120.JPG

/Files/images/muzkervnik/Изображение 030.jpg

/Files/images/muzkervnik/Изображение 037.jpgтаночок з серцями

/Files/images/muzkervnik/DSCN0827.jpg

/Files/images/muzkervnik/Изображение 047.jpgКашовари

/Files/images/muzkervnik/Изображение 063.jpgоркестр батьків !

/Files/images/muzkervnik/DSCN0836.jpgрозвага "Буратіно та Мальвіна"

/Files/images/muzkervnik/DSCN0843.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 3507

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.